Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapıldı (13.05.2025)

Vergi İncelemelerinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapıldı

 (RG, 13.05.2025, S. 32899)

Vergi inceleme sürecinde artık elektronik sistem araçlarından yararlanılabilecektir.

Yönetmeliğin 3/1. Maddesine eklenen bent ile bu durum hüküm altına alınmıştır: “Elektronik sistem araçları: Defter ve belgelerin ibraz edilmesi, tutanakların düzenlenmesi, görüntülü ve sesli görüşme sağlanması gibi vergi incelemelerine ilişkin işlemlerin elektronik ortamda yürütülmesini sağlamak üzere Bakanlık tarafından oluşturulan her türlü elektronik sistem”.

Buna göre; defter ve belgeler, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından oluşturulan elektronik sistem üzerinden ibraz edilebilecek, inceleme görüşmeleri bu sistem üzerinden yapılabilecek, inceleme tutanakları elektronik imza ile imzalanabilecektir.

Yönetmeliğin 16. maddesine eklenen fıkra şu şekildedir: “İnceleme tutanakları, Bakanlık tarafından oluşturulan sistem aracılığıyla elektronik ortamda düzenlenebilir. İnceleme tutanaklarının Bakanlık tarafından oluşturulan sistem aracılığıyla elektronik ortamda düzenlendiği durumlarda, mükellef veya mükellef tarafından inceleme tutanaklarını imzalamak üzere vekâlet verilenler, söz konusu tutanakları güvenli elektronik imza ile imzalar”.

Yönetmeliğin 4. maddesine 3. fıkra olarak “Vergi inceleme sürecinde, Bakanlık tarafından oluşturulan elektronik sistem araçları kullanılabilir” hükmü eklenmiştir.